Jak zapobiegać żylakom? Praktyczne metody

Żylaki są jedną z najczęstszych chorób naczyniowych, występują u 30% kobiet i 10% mężczyzn, w wieku do 40 lat. Jak widać, z podanych danych, w żylakach prym wiodą kobiety. Powód to zmiany hormonalne podczas ciąży lub przyjmowanie środków antykoncepcyjnych, w zaburzeniach jajnika, mięśniakach i menopauzie, ale większą rolę odgrywa predyspozycja genetyczna.

Jak zapobiegać żylakom w kilku prostych krokach?

Jednak kobiety i mężczyzn dotyka nie tylko czynnik dziedziczny, na żylaki narażeni są ludzie, wykonujący prace w pozycji stojącej (fryzjer) lub odwrotnie, siedzącej (pracownik biurowy). Ponadto do powstawania, żylaków przyczynia się: nadwaga, palenie papierosów, często wysokie ciśnienie krwi i skłonność do zaparć. Niewygodne buty, zbyt ciasne ubrania, skarpetki z napiętym elastycznym pasem, wszystko, co zaburza żylny przepływ krwi, nie jest dobre dla nóg. Warto wiedzieć jak zapobiec żylakom, aby uchronić się przed uciążliwymi chorobami żył.

Jak zapobiec żylakom na nogach?

Prawidłowe odżywianie

Żylaki jak zapobiec im poprzez odpowiednią dietę? Konieczne jest uwzględnienie w codziennej diecie produktów zawierających witaminy B, A, C, E, PP, a także takie pierwiastki śladowe jak: wapń, cynk, żelazo, rutyna, miedź, które wzmacniają naczynia krwionośne i poprawiają krążenie krwi.

Pozbycie się złych nawyków, jako skuteczne zapobieganie żylakom

Konieczne jest pozbycie się takich szkodliwych nawyków, jak palenie i alkohol, które prowadzą do rozluźnienia żył.

Żylaki – jak zapobiegać posiadając już nadwagę?

Nadmierna waga stanowi dodatkowe obciążenie dla żył, które już działają źle. Faktem jest, że krew przepływa przez żyły nóg od dołu do góry, tj. przeciw działaniu siły grawitacji. Osiąga się to przez działanie zaworów, które są w żyłach i działają jak pompa zapobiegając wstecznemu przepływowi krwi. Dysfunkcja tych zaworów prowadzi do nadmiernego rozrostu żył, z powodu zaburzeń przepływu krwi.

Zapobieganie żylakom dzięki ruchowi i sportom

Chodzenie w umiarkowanym tempie i na umiarkowaną odległość jest doskonałą prewencją żylaków. Niektórzy uważają, że żylaki i sport nie są niekompatybilne. Nie jest to prawdą, sporty takie jak jazda na rowerze, zimą jazda na nartach, pływanie, bieganie są bardzo przydatne dla poprawy układu żylnego. W tym przypadku najbardziej przydatnym sportem jest pływanie, ponieważ napięcie i zmęczenie nóg są całkowicie usunięte w wodzie i nie jest zaburzone krążenie krwi.

Żylaki zapobieganie możliwe jest za pomocą naprzemiennego prysznica

Warto często polewać nogi chłodną i ciepła wodą, wykonując kontrastujące kąpiele, wszelkie zabiegi wodne poprawiają przemianę materii, aktywizują metabolizm, zwiększają krążenie krwi i drenaż limfatyczny. W takim przypadku lepiej jest przenieść prysznic od palców u nóg do pięty, a następnie do mięśnia brzuchatego łydki do jamy kolanowej jednej nogi, następnie drugiej nogi i wreszcie wzdłuż przedniej strony każdej nogi od palców do kolana.

Żylaki jak zapobiegać? Czy pomoże samodzielny masaż stóp?

Przed wykonaniem porannego prysznica, można wykonać masaż stóp na sucho: myjką lub twardą szczotką z naturalnych materiałów, masować biodra i pośladki ruchem okrężnym zgodnie z ruchem wskazówek zegara w kierunku od dołu do góry. Można masować nogi oliwą z oliwek, dodając kilka kropli olejku. Na ciężkie i zmęczone nogi pomaga rozmaryn i lawenda.

You can Zostaw odpowiedź, lub śledz korzystając z własnej strony.

Zostaw odpowiedź

Powered by WordPress